Hamedpigeonloft, [۱۷.۰۶.۱۶ ۱۲:۴۷]
نژاد دکتر اولنز

هر زمان و هر کجا که صحبتی از تاریخ و سیر تکامل کبوتران مسابقه میشود غیر ممکن هست که اسمی از مشهورترین کبوتر دار  انتورب ( استانی در بلژیک که کبوتر داران بزرگی انجا بودند ) دکتر اولنز بمیان نباشد .
گفته شده که هیچ کبوتر خانه ای نبوده که یکی از نژاد های اولنز را نداشته باشد .اسناد ان هم به خوبی روشن کرده بود .مطالعات ما نشان داده که سیر تکامل کبوتران مسابقه بدون شک نسلی از ان است .
اولنز تنها یک کبوتر دار نبود اون سازنده یک نژاد بود یک دودمان در حقیقت و یک محقق عالی بر روی دیگر نژادها زمانی که فقط نژاد اولنز وجود داشت اونم در زمانی که سرگرمی چیزهای دیگه بود .
اولنز توانست گونه ای قوی از کبوتر بسازد که هرکسی از اون داشته باشه بتونه رقابت کنه .

فندانسیون این پرنده های فوق العاده چی بود !؟!؟
اقای پی ووت از انتمورب او دوست صمیمی اولنز بود گفته بود که نژاد اولنز ترکیبی از این ۳ نژاد بود :
پرشین کری یر(👍😍) .... تامبلر ..... و اسمیترز
برای مطالعه اونها و اطلاع خوانند ها نگاهی داریم به این نژادها برای درک شباهت و مقایسه انها با اولنز
بعد از مطالعه روی جزیات زیاد فهمیدیم که انگلیش کری یر ادامه پرشین کری یر است ما میتوانیم شباهت چشم بین انگلیش کری یر و اولنز را ببینیم .
مردمک انگلیش کری یر بزرگ است و ای ریس چشم ان مثل اولنز یک دایره قرمز تکی است.
و احتمالا اولنز درشتی استخوان و هیکل را از کری یر گرفته است و دور چشم و دماغ اولنز نکته دیگری هست که به انگلیش کری یر شباهت دارد .
چشم های سفید نوعی دیگر از اولنز هستند که از نژاد تامبلر میایند اولین دایره چشم انها سفید هست .
کبوتران سیاه با چشم براق قرمز و یا سفید دیده نمیشود و یا خیلی کم و یا به ندرت وجود دارند .


پرشین کری یر ها علاوه بر انگلستان بلکه به هلند هم وارد شدند انها توسط دریا نوردان از بغداد اورده شدند و برای پیغام رسانی استفاده میشدند .
ما علاقمندیم که دقیق شرح بدیم چشم اس میترز ها و برای اینکه اگاهی بدهیم به خواننده ها مون در باره اونها و گونه های دیگر که چگونه این کبوتر دار انتورب برای نژاد شگفت انگیز خود استفاده کرده است .
در هر حال وظیفه اسانی نیست و پدران ما نتواستند این اطلاعات را مهیا کنند .
یک چیز مشخص است که اس میتر ها نقش عمده ای در نژاد اولنز داشته اند به همان مقدار پرشین کری یر که محصول ان قسمتی از کبوتران مسافتی مدرن امروزی هست .

قبل از انکه از تحقیق خود در باره اولنز دور شویم نباید نام بیر نارد رو فراموش کنیم .
بیرنارد همکار اولنز بود اون مسول مراقبت  از لانه ها بود کبوتر داران قدیمی انتورب میگفتند که بیرنارد پرورش دهنده واقعی بوده در لانه اولنز

یک چیز مشخص هست که کبوتر دارن خیلی از بیرنارد ممنون بودن به خاطر سخاوتی که در دادن کبوتران خوبی به انها داده بود که شاید هیچ موقع از استاد ان داده نمی شد .                          
@Hamedpigonloft

Hamedpigeonloft, [۱۷.۰۶.۱۶ ۱۲:۵۲]
ساختار :
نژاد خالص اولنز چشم سفید دارد (مرواریدی )
چشم اولنز زیباست و ساختار یک شکل دارد .مردمک به خوبی پهن است اما اغراق امیز مثل بعضی نژاد ها نشان بیسیک ان در حالت نرمال دایره کامل سر تاسر عنبیه اولین دایره عنبیه سفید و از دایره دوم بزرگتر است و دایره اخر هم اندازه کم و به شکل یک تور کوچک که رنگهایی از صورتی تا قرمز کم رنگ دارد .
این ساختار چشم های نژاد اولنز هست .
اولنز بیشتر رنگهای روشن کبوتران قرمز زرهی نقره ای و کرمی دارد.

همچنین چند تایی ابی در زرهی و خط دار  و زمانی که رنگ پرها تغییر میکنه رنگ چشم هم تغییر میکنه .
ازین رو وقتی قرمزها یا نقره ای ها و یا زرد کرمی ها یا قرمزو سفید های تیره دایره دوم ان تمایل به قرمز دارد و هنوز چشم ها انقدر باز و گسترش ندارد نسبت به ساختار چشم های سفید دایره تطبیق تغییر نمیکنه و خیلی شفاف به نظر میرسد ..اولین دایره عنبیه پرتقالی به نظر میرسد و دایره بعدی قرمز تیره .
رنگهای روشن نقره ای و کرم زرد ها کبوتران زیبایی هستند همشون سرو کله یک شکل دارند و گرایش به سوی یک گونه قوی دارند دماغ نرمال و صافی دارند و تمایل به پهن شدن دارد از پایه ان و زاعده های ان زیاد نیست پرهای زیاد انها خیلی خوب هستند پرهای بال و دم تمایل به پهن شدن دارند به اضافه رنگهای قرمز این ساختار خاص کبوتران اولنز است .
چشم ها در گونه های اصلی سفید است اما میدانیم که کبوتران این نژاد همه ساختار فیزیکی انها اولین دایره نارنجی و دومین قرمز تیره است .تقریبا همه انها یک نقطه خاص سیاه رنگی در اولین رد بالها دارند برخی مواقع در پرهای دم هم دیده میشود و این در نرها بیشتر از ماده ها دیده میشود
شکل و ریخت پرها در نژاد اونز بیشتر تمایل داره که پرهای گردن شبیه رشد گیاه به نظر برسه و همین رشد پرها در اولنز در پشت ان هم در قسمت شروع دم هم دیده میشود .
این خصوصا یکی از فندانسیونهای پرنده های اونلز هست و اون نامشو د روتر گذاشت .
یکی از مسایل مربوط به اولنز بالهای قوی هست و این چیزی بر میگرده به اصل و دلیل ان :

(انگلیش کری یر )(و پرشین کری یر)
هست که این پرنده ها بالهای قوی دارند .
@Hamedpigeonloft

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
چند نکته

.نکته اول توجه

با دقت به پایه کبوتران مسافت مشخص میگردد که در همه مسابقات کبوترانی پیشرو هستند و کبوترانی پیرو در این مسابقات با اعلام نتایج پیدا کردن پیشرو ها خیلی سخت نیست و ولی پیروها را به سختی میتوان پیدا کرد .تکرار عملکرد هر پرنده نشان از وضعیت خود میدهد و با توجه به این عملکردها باید پیروها کم کم حذف شوند .

2.ادراک

کبوترانی که جز اولین گروهی هستند که به محل لانه میرسند در اولین طبقه قرار میگیرند و توجه به این که تعداد 10یا 20 عدد انها با هم زودتر میرسند خیلی مهم است که در بالا گفته شد و استدلال این است که ممکن است که این کبوتران جز 10 یا 20 کبوتر اول در یک ناحیه باشد و یا شاید هم اولین و یا دومین باشد بدون در نظر گرفتن موقعیت کشش گروه باد اب و کوه و غیره.

3.خصوصیات برنده

برای سهولت اجازه دهید نگاه کنیم به برنده مسافت متوسط که برنده شده در فاصله 400 تا 600 کیلومتر در روزهای بدون باد اما لزوما به این معنی نیست که انها در روزهای که باد هست اول نشوند و مرحله بعد حذف شاه ماهی قرمز است بهتر است که به شرایط فیزیکی و سیستم فیزیکی را مرور کنیم .

بال :

بالها ضروری هستند و هیچ کس منکر ان نیست اما ایا هر بال از بال دیگر مفید تر است ؟بعد از ازمایش روی هزاران کبوتر تعدادی از انها برنده شدند و تعدادی بازنده و به نظر من چند خصوصیت ضروری در برندها دیده میشود و برخی از بازنده ها این خصوصیات را ندارند و البته استثنا هم وجود دارد .

ماهیچه

انعطاف در بال برنده ها معمولا دیده میشود و در برخی از غیر برنده ها هم مشاهده میشود اما چرا معمولا ؟

چون در برخی از کبوتران برنده احساس خمیری و سنگینی در ماهیچه دیده میشود .

دیگر قسمتهای فیزیکی :

معمولا کبوتران برنده بالانس خوبی بین پشت و دم به صورت کلی دارند و دمی کشیده ونه خیلی بلند دارند اما باز هم استثنا وجود دارد و همیشه یکی هست که کبوتری برنده با فیزیکی متفاوت دارد .

اجازه بدید ببینیم استثنا چیست ؟

اگر کبوتری هست که بالهای اسثنایی دارد و یا ماهیچه و یا بدن استثنایی دارد پس چرا کبوتران دیگری هم هستند که برنده اند ؟ پاسخ هزینه است که برای برنده در بر داشته برای یک دوره ریکاوری خوب .اگر کبوتری که میخواهد برنده باشد باید بعد از هر مسابقه به خوبی و کامل دوره بهبودی و ریکاوری داشته باشد و یک برنده که عیب و یا مشکلی داشته باشد نمیتواند که شایستگی هایش را تکرار کند .

چشم:

ایا چشم هم ابزاری برای ارزیابی یک کبوتر برای مسابقه هست یا نه ؟ما همه میدانیم که یک کبوتر برای برنده شدن نیاز به یک بینایی خوب دارد اما شرایطی فراتر از ان هم وجود دارد که کمک میکند به کبوتر در برابر رقبای خود که بهتر عمل کند ؟ اگر نه که نیازی به برسی ان نداریم ولی اگر جواب مثبت است چگونه میتواند او را در مسابقه تحت تاثیر قرار دهد

ایا ممکن است چیزی در چشم کبوتر وجود داشته باشد که قابلیت برگشت به خانه کبوتر را تقویت میکند ؟

ممکن است اما این خصوصیت او را یک کبوتر خانگی خوب میکند ولی ما قبل از یک کبوتر خانگی خوب به یک مسابقه دهنده خوب نیاز داریم اگر این یک خصوصیت خاص باشد بهر حال میتواند کبوتر را تشویق کند که به خانه برگردد برای چی و چطور  و چگونه ؟
اما این امر کمک میکنه به کبوتر که راه درست خونه رو پیدا کنه

چشم میتونه خصوصیتی باشه که کمک کنه به پرواز راحت تر کبوتر ؟خیلی سخته تصور کنی که چشم کبوتر روی ماهیچه های کبوتر تاثیر داره در صورتی که میدونیم کنترل جایی دیگه هست

ایا چشم میتونه روی قابلیت استقامت و استحکام تاثیر بزاره در بازگشت به خونه ؟

خیلی سخته باور این موضوع که چشم تاثیری در قدرت عضلانی و استقامت کبوتر داشته باشه .

گفته های مبهم و تناقضات زیادی  در به رسمیت شناختن این موضوع وجود دارد البته مطالعاتی توسط جویس در افریقای جنوبی انجام گرفته که افزایش رنگدانه ها تاثیر در برنده ها داشته است .

hamedpigeonloft

 

 

 

 

 

 

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
با مکاتبه ای که با سایت pipa انجام دادم  بالاخره یک مقاله مختصر  درباره کبوتر خانه های  ایرانی تهیه کردم و انها هم   گذاشته شد .

 

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |

 

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
 

http://www.aparat.com/hamedpigeonloft

 

 

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
 

۱.اولویت اول برای پرورش داشتن موجودی کبوترانی سالم و با نشاط است وبرای لانه باید قویترین ها و سلامت ترین ها انتخاب شوند .

۲.همراه با سلامت خوب پروش کبوترانی که دارای قطب نمای خوب و غریزه خانگی بالا و مهارت جهت یابی خوبی دارند انتخاب شوند  .بدون غریزه جهت یابی و سلامت کافی شما وقت و پولتان را هدر خواهید داد.

۳.باکیفیت ترین پرندگان در لانه بهترین مولد ها هستند .قاعده اصلی در مولد بودن یک کبوتر ارزش و کیفیت جوجه های ان است بعد از اینکه انها تولید شدند و مسابقه دادند .

۴.کیفیت هر مولد تنها با تست شدن بچها و نوه های انها مشخص میگردد .بیشتر از یک تست باید برای یک جفت مشخص باشد و سبد تمرین  مسابقه مشخص میکند که جفت طلایی کدامند .

۵.تنها هدف ما کشف کبوترانی با قابلیت برگشت به خانه در شرایط سخت و سرعت بالاست در مسافت است .

۶.با نگهداری دقیق رکوردها کبوتر دار میتواند جفتهای خاص را بهتر پیدا کند .این یک کار ساده نیست این یک تقویم است برای پیدا کردن کبوترانی با قابلیت بالا در جهت یابی و غریزه های خانگی .

۷.کبوتران خوب در طول زمان و با هر شرایطی همیشه هستند .کبوتران خوب در هر شرایطی نسل به نسل بوجود میایند.

۸.تبار خونی از مولد های اثبات شده  و قهرمان مسابقات بعد ۱ یا ۲ نسل مشخص میشوند .

۹.باید بهترین ها برای نسل کشی انتخاب شوند تا هم هزینه کمتری متحمل شد و اتلاف وقت نداشت  و هم بهترین ها را نسل کشید  .

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
سلام

همیشه این سوال برای همه ما  هست که من چگونه یک کبوتر خوب داشته باشم یا کبوترانی خوب و خیلی از ما هم برای خرید یک کبوتر خوب و یا پیدا کردن ان به خیلی موارد توجه میکنیم . اما برخورد با اولین کبوتر این شبه بوجود میاید که ایا این کبوتر خوب هست پرش ان خوب است و یا میتواند ان توانایی های یک کبوتر سریع و قوی را براورده نماید .به نظر من کبوتر پرنده ای بسیار زیبا و دوست داشتنی میباشد و انتخاب یکی از میان همه کاری دشوار است .اما برای اینکه یک نسل خوب و با هوش داشته باشیم نیاز به مولدین خوب با ذات مناسب داریم .

پس کبوتر خوب چیست چه معیار هایی دارد و چگونه میتوان ان را پیدا کرد ؟

جواب خیلی هم ساده نیست اما نکاتی هست که قبل از خرید باید به ان توجه نمود.ان هم این که من برای چه هدفی کبوتر میخرم ایا هدف من سرگرمی است ؟ایا جهت نسل کشی و فروش است ایا جهت گوشت ان است و یا نه برای پراندن و خیلی موارد دیگر.........

اما نکته مهم تر این که خرید کبوتر برای هر هدفی هم که باشد باید به مواردی خاص توجه نمود . ولی من بیشتر در مورد کبوتران مسافتی نظرم را برای شناخت کبوتر خوب میگویم که شاید با نظرات دیگر کبوتر داران متفاوت باشد یا حتی وجه مشترکی هم نباشد .

دنیای کبوتران مسافتی پر است از کبوتران خوب زیبا و باهوش اما نکته مهمی که من بیشتر به ان برای شناخت یک کبوتر خوب توجه میکنم زیبایی انها نیست بلکه جسارت و چابکی انهاست .به نظر من کبوتر خوب را میتوان با اولین برخورد در حرکات و پریدن و چشمان کبوتر شناخت.

معیارهایی که من برای یک کبوتر خوب در نظر میگیرم شامل موارد زیر میباشد:

۱.ارام است و بسیار با وقار و تا زمانی که از شما حرکتی نبیند او هم ساکت است و تمام حرکات شما را زیر نظر دارد چنانچه شما تصمیم به گرفتن او مثلا در لانه یا قفسه ای دارید چابکی و سرعت فوق العاده ای از خودش نشان میدهد .

۲.زمانی که کبوتر را در دست میگیرید بسیار چالاک است و قدرت بالهایش را در دستانتان میتوانید حس کنید

۳.سری کشیده و سینه ای گرد دارد به طوری که بالها کاملا به سینه چسبیده و سر و گردن رو به بالا میباشد .

۴.پرهای بال نه زیاد بلند و نه زیاد کوتاه است و هر دو بال یه یک اندازه و به موازات هم روی دم قرار میگیرد دم هم بسیار متناسب با اندام کبوتر است یعنی نه زیاد کشیده و دراز و نه خیلی کوتاه و گرد .

۵. قسمت پشت کبوتر یعنی حد فاصل بین دو بال کمی پهن و گرد باشد و فاصله گردن تا دم هم خیلی کشیده و دراز نباشد و به طور کلی یک تناسب در فاصله بالها و سر و تنه کبوتر مشاهده شود .

۶. چشمانی زیبا و براق و شفاف دارد .مردمکی کاملا گرد و حلقه های دور مردمک مشخص باشد رنگ اطراف مردمک بیشتر قرمز باشد .

۷.و در پایان کبوتر خوب هیکل متناسب دارد و نه زیاد بزرگ و سنگین و نه کوچک و ضعیف .

 

البته شناخت کبوتر به موارد دیگری هم بستگی دارد که خیلی مهم است مثل هوش کبوتر که زمانی مشخص میشود که فاصله های زیادی را تجربه کرده و نشان داده که کبوتر خوبی است یا اینکه کبوتر را از کسی گرفت که شناخت کامل از کبوتران او دارید و میدانید که مسافتهای خوبی را پیموده و میتواند کبوتری باشد که یک نسل فهرمان را برای شما تولید کند .برای اینکه کبوتری خوب و با ذات مناسب داشته باشید بهتر است کبوترانی را بگیرید که از ذات انها و خالص بودن خون انها اگاهید اما برای شناخت کبوتران خوب هم میتوان به نکاتی که ذکر شد دقت کنید و هنر نسل کشی مناسب را بدست اورید.

در اروپا کبوتران خوب را از کبوتر داران خوب میخرند چون به خالص بودن انها و ذات انها اگاهند و میدانند که انها چه رقابتهایی داشته اند و چه مسافتهایی طی کرده اند البته چون در انجا مسابقات هست این کار رونق و گرمای خاص خود را دارد ولی  انها سالهاست که از کبوتران خوب نسل گرفته اند و کبوترانی سریع و قوی دارند و کبوتران مسافتی با ذات عالی پرورش داده اند هم اکنون چینی ها و شرق اسیا برای خرید کبوتران انها در بسیاری از مزایده های اروپایی شرکت میکنند .

. کبوتران هم مانند اسب ها دارای توانایی های متفاوت هستند و برای ذات های اصیل و قهرمان اهمیت خاصی گذاشته میشود و نسل های با ارزشی گرفته میشود .

اما من به این نکته اعتقاد دارم و ان هم اینکه کبوتر خوب را همیشه نمیتوان از روی خصوصیات ظاهری ان تشخیص داد چون کبوترانی هستند که ظاهری متناسب ندارند اما از هوش بسیار بالای برای جهت یابی بر خوردارند و می توانند در اب و هوای بسیار بد هم مسیر لانه را پیدا کنند و همچنین کبوترانی هم هستند که بر خلاف ظاهرشان بسیار قوی  هستند و  استقامت زیادی در طی کردن مسافت دارند.و یا اینکه کبوترانی  با اندام و قیافه مناسب هستند که از هوش بالایی برای جهت یابی بر خوردار نیستند.

 هر ساله در تمام دنیا  مسابقات بزرگی برگذار میشود و همچنین قهرمانان زیادی شناخته میشوند و خریداران زیادی هم برای خرید این کبوتران هستند که پول های زیادی را میپردازند که همه این ها جدای از حس رقابت شدید تر که به وجود میاورد نسلهای بهتر و تجارتی سود اور تر را هم به وجود میاورد .

اما این نکته  برای من مهم و به ان اعتقاد دارم

داشتن یک نسل سالم و ذات خالص مخصوص کبوتر دار است و این شما هستید که یک نسل سالم و با هوش را خلق میکنید و میتوانید به کبوتران خودتان افتخار کنید.  البته زمانی به این مهم دست خواهید یافت که از کبوترانی خوب نسل گرفته باشید .حتما ارزش ان را خواهد داشت.

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |

hamedpigeonloft

سوال درباره تمرین کبوتران سوال بزرگی درباره ماهیچه ها و حرکت است و نسبت به  فعالیت عضله و کاری که انها میکنند رشد و یا تخریب میشوند .با یک قانون و یا برنامه قوی و شدید تمرینی نشان میدهد که یک عضله به چه میزان رشد میکند اما رشد عضله به کندی انجام میگیرد و نیاز به صبر دارد .

کارهای شگفت اوری که قویترین مردان انجام میدهند و تماشاگران خود را متحیر میکنند نتیجه صبر و تمرینات مداوم برای سالهاست نه روزها و ماه ها و مشابه همین روش کار نکردن و تمرین نداشتن باعث ضعیف شدن عضله و ارگانها میشود.

انگیزه

برای یک مسابقه خوب باید از پرنده ها به خوبی مراقبت کرد و برای انها ایجاد انگیزه کرد .۲ چیز است که ما انها را نمیخریم ....فرم مسابقه و انگیزه است و این با برنده شدن و باختن متفاوت است .به کبوترانتان نگاه کنید وقتی انها مینشینند انها شبیه یک تصویر گل به نظر میرسند که چگونه رنگ روی پرهای انها نشسته و برق چشمهای انها مانند یک جواهر میدرخشد و بالها صاف و محکم به بدن چسبیده اند شما چیزی بهتر از این به انها نمیتوانید بدهید و جای هیچ سوالی هم از انها نیست  چرا که انها عالی هستند و حالا شما میدانید بهترین کارتان را انجام داده اید و باید به انها  با ایجاد انگیزه کمک کنید برای برنده شدن .

انتخاب

یکی از کلیدهای موفقیت انتخاب است و این کار  از لانه جوجه کشی شروع میشود .هنگامی که جوجه ها متولد میشوند باید بدون مشکل باشند جوجه های خیلی ریز شانسی برای رشد ندارند و اگر به خوبی رشد نکنند  پرهای انها رشد خوبی نخواهند داشت انها اینده خوبی هم در لانه ندارند  بهتر است اگر هرکدام از انها وضعیت خوبی ندارند از لانه حذف شوند .کبوتر خوب همیشه محکم الاستیک است و عضلات فنری پرهای ابریشمی و همیشه امتیاز های برنده را دارد .مراقب کبوتران باید باشید ولی از انها عملکردشان را بخواهید و نباید بعد از هر تمرین در هفته و یا مسابقه بدون برنده باشید سوال اینجاست که انتخاب چه موقع و باید به چه چیزی توجه شود ؟

شایستگی

وقتی پرنده هایی برای جفت کردن انتخاب میشوند به غیر از مسله شجره نامه شایستگی کبوتر از رنگ کبوتر شکل کبوتر چشم کبوتر پرهای ان و خوی کبوتر مشخص میشود  .شما نیاز به نژاد کبوتر خون کبوتر و شجرنامه برای یک کبوتر خوب دارید و بالاتر از ان نیاز به تولید و پرورش فیزیکی مناسب یک کبوتر عالی  دارید . این مطلب مهمی است که پرورش اسانترین قسمت بازی هست اگر که لانه ای با تهویه مناسب و تمیز داشته باشید و دادن دانهای خوب اما موفقیت با کبوتر هایی هست که نسلی قوی و خوب بوجود میاورند .جعبه تمرین و تمرین مداوم و مسابقه راه موفقیت کبوتر دار و صحت کبوتران سالم و خوب در لانه خود میباشد .

آموزش با هدف

تمرین میتواند تشکل بشود با این ۳ قسمت :

ورزش تحصیل و اموزش

ورزش زمانی است که شما کبوترانتان را برای رها سازی به صورت مرتب میفرستید

تحصیل زمانی است که کبوتران را برای اشنایی باسبد اموزش و سفر به سوی لانه را اموزش میدهید

اموزش تمرین کبوتران است برای اینکه انها هرچه سریعتر به سوی لانه برگردند .

تمرین بدون هدف بسیار گران تمام میشود کبوتران میتواند از ۳ ماهگی شروع کنند و از ۳ کیلومتر و ۵ کیلومتر و ۱۰ کیلومتر ادامه یابد تا اولین مسابقه کبوتران جوان و میتوان چند تا از کبوتران بزرگ را برای اموزش جوانتر ها همراه انها برد ولی نمتوان انتظاری که از بزرگترها دارید از انها هم داشته باشید . میتوان ۳هفته قبل از مسابقه جوانها کبوتران را با تمرین ۲۰ کیلومتر و میتوان ۲بار در هفته ادامه داد و بیشتر از ان را هم میتوان با فرستادن کبوتران بزرگتر ادامه داد .در ابتدای هفته سرعت را دستور کار قرار دهید و تیم خود را جوری تمرین دهید که برای رسیدن به خانه مسابقه دهند یا برای لانه خود یا برای جفت خود و یا برای غذا و یا به عبارتی دیگر اضطراب برگشت داشته باشند .

۳۰کیلومتر فاصله خوبی است برای خط پرواز که بدون چرخیدن به صورت مستقیم به خانه برگردند که هرکدام از کبوتران سعی میکند که از کبوتر مقابل خود پیشی بگیرد و در این حالت کبوتران کمتر از ۲۰ دقیقه به خانه برمیگردند و این بهترین منظره پایان است .

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
 

پرواز لانه

پرواز لانه ای را میتوان با برنامه مناسبی که کبوتر دارد تطابق داد .این یکی از اولین تمریناتی است که میتواند با برنامه کاری کبوتر دار تنظیم شود .اگر برنامه کاری کبوتر دار نوسان دارد و یا شیفت شب کار میکند کبوتران میتوانند در صبح زود تمرین کنند .و یا اگر کار کبوتر دار صبح میباشد کبوتران میتوانند بعد از ظهر تمرین کنند .این موردی خاصی ایجاد نمیکند مگر اینکه اشتباهی در تغذیه کبوتران رخ دهد و کبوتران را نتوان با صدا کردن کنترل کرد و در این صورت احتمالا چند تا از کبوتران شب  به داخل لانه نخواهند رفت و انها شبانگاه خوراک و شکار مناسب و راحتی برای جغد ها راکن ها و گربه ها خواهند بود .

پرتابهای صبح

به نظر من هنگام تمرین جاده ای رها کردن باید هم زمان باشد با زمان رها کردن مسابقه .که این ممکنه که همیشگی نباشه و بسته به ساعت  کار و برنامه کاری  دارد .مثلا اگر که برنامه کاری طوری باشد که فاصله ۱۰۰ یا ۵۰ کیلومتری را هرروز طی شود برنامه عالی خواهد بود که کبوتران بدون چرخیدن این فاصله را طی میکنند .

یک مزیت پرتابهای صبح تابستان  اینه که کبوتران جوان میتوانند پرواز کنند قبل از اینکه به گرمای روز بخورند اگر کبوتران بد موقع رها شوند سرعت و زمان انها پایین خواهد امد وامکان دارد که انها پایین امده و بشینند و استراحت کنند تا بعد از ظهر و مهم هم نیست که چه کبوتر خوبی هم باشد این یک تجربه است .تمرینات صبح زمانی که دمای هوا خیلی سر باشد هم مناسب نیست .

تمرین بعد  از ظهر

در هنگامی که زمان مناسبی برای تمرینات و پرتابهای خوب در صبح نیست بهترین مزیت فصل بهار و پاییز است مثلا زمانی که هوا سرد است بین ۱۲ تا ۲ بعد از ظهر هوا گرم است و بهترین حالت برای رها کردن است و تنها مضرات این کار این است که در تابستان گرم و دمای هوا خیلی بالاست نمیتوان در وسط بعد از ظهر تمرینات را انجام داد

تمرینات عصر

اگر فقط در عصر میتوانید تمرین دهید پیشنها میشه که کمتر از ۵۰ کیلومتر تمرین داده شود تا کبوتران  به غروب افتاب نرسند واگرنه انها هرجا که باشند خواهند نشست و و همان طور که گفته شد شکار شکارچیان خواهند شد .و اگر هم بیشتر از ۵۰ کیلومتر تمرین داده اید در روزهای که کاری ندارید انجام دهید و به کبوتران اجازه دهید که قبل از غروب افتاب به خانه برگردند .

تمرینات کلوپ

اگر که شما به اندازه خوش شانس هستید که عضو یک کلوپ با کامیون تمرین باشید من صراحتا میگویم که از ان استفاده کنید بدون شک با هزینه بالای سوخت باشگاه میتونه کمک خوبی برای یک تمرین اقتصادی برای اعضای کلوپ باشه .همچنین کبوتر شما میتونه یاد بگیره روش جدا شدن از بقیه کبوتر ها ی کلوپ .

بیشتر  کامیونهای رها سازی کلوپ ها کبوتران را در صبح رها میکنند که این خوب بهتر است برای اماده کردن کبوتران برای روز مسابقه .

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
hamedpigeonloft

۱.از سن 5 تا 6 روز تا زمانی که 25 تا 26 روزهستند ، هر یک از آنها باید داروی ایده آل را هر روز دریافت کنند .که به آنها یک ترکیب عالی از مکمل های مواد معدنی و ویتامین میدهد و برای بهبود سلامت انها فوق العاده است . جوجه ها را  در سنین ۲۵ تا ۲۶ روزگی از پدر مادر جدا کنید چون این کار برای والدین بسیار دشوار است بهتر است کا انها زودتر مستقل شوند .اگر قرار است که انها ۳ یا ۴ راند جوجه گیری شوند بهتر است هرچه زودتر از جوجه های اول خلاص شوند .جدایی از والدین بسیار استرس اور است برای جوجه ها پس کاملا اطمینان داشته باشید که همه چیز برای جوجه ها کامل و سالم فراهم است.از انجایی که در این سن انها نمیتوانند پرواز کنند انها تمام وقت خود را در کف لانه میگذرانند بهتر است که کف لانه همیشه تمیز و بدور از هرگونه تجمع فضولات باشد .

۲. ۱۴ روز بعد از جدا سازی انها از والدین تمام جوجه ها باید درمان شود برای بیماری کانکر .اطمینان داشته باشید که اب دارو  برای جوجه ها در کف لانه به اسانی قابل خوردن باشد احتمالا جوجه هایی هستند که در کنار لانه کز میکنند و ظرف حاوی دارو را نمیبینند بهتر است که به انها کمک کرد .

۳. برای جوجه هایی که ۱۴ روز از جدایی انها از والدین میگذرد بهتر است که از میکسهای پروش و به همراه ذرت اضافه تغذیه شوند .بعد از ۱۴ روز میکس تغییر میکند به میکس استاندارد جوجه ها با ۱۴ تا ۱۶ درصد پروتیین میرسد  و باید به یاد داشت که کبوتران باید به خواب بروند با یک غذای ساده و نباید از یاد برد که غذای زیاد برای کبوتران جوان مضر است و این برای سلامت کبوتران و همچنین نظم لانه توصیه میشود که جوجه ها تحت کنترل و قانون لانه باشند .از روشهای مختلفی برای دعوت کبوتران برای غذا خوردن استفاده کنید .در این روش انها ارتباط بین صدا و غذا خوردن را درک میکنند و گوش کردن به حرف کبوتر دار را یاد میگیرند .بعضی از کبوتر داران استفاده میکنند از سوت و بعضی ها استفاده میکنند از صدای تکان دادن ظرف غذا و بعضی ها هم با سوت دهان این کار را انجام میدهند و هستند کسانی که با کبوتران صحبت میکنند .هر روشی که هست برای هر دفعه غذا دادن استفاده شود

۴.کبوتران جوان فقط جوان هستند و بدن انها نیاز دارد که رشد کند و بزرگ شود .و برای این کار انها نیاز به سنگریزه کلسیم و مواد معدنی و عناصر کمیاب در رژیم غذایی خود دارند این حقیقت اثبات شده که جوجه کبوتران استفاده میکنند مکملها برای رشد و قویتر شدن هیکل و ذهن و مغز خودشان در حالی که انها از این مواد ومکملها بی بهره بوده اند انها تنها برای داشتن بدنی قوی و سالم از این مکملها استفاده نمیکنند بلکه برای جهتیابی دقیق و کامل هم به این مکملها نیاز دارند .

۵.به محض اینکه جوجها پرواز کردن به این سو ان سوی لانه ایده خوبی برای اولین پرتاب انها هست .جوجه کبوتران نیازی ندارند به اینکه یاد بگیرند که چگونه به خانه برگردند این غریزه ذاتی انهاست  اما بردن کبوتران جوان برای مسافتهای طولانی نتایج خوبی نخواهد داشت و خطرناک است و باید از ان پرهیز کرد .

 

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
hamedpigeonloft 

همانطور میدانیم مقدار نوشتهای  موجود،  در مورد کبوتر زیاد است و بسیاری از کبوتر داران از هر زمان دیگری  برای  رژیم غذایی برای مسابقه آگاهتر هستند. برای مثال، بسیاری ازکبوتر داران در حال حاظر آگاه اند که ماهیچه های کبوتر باید برای  پرواز  به دانه غلات مانند گندم، جو دوسر، جو، ذرت،و غیره احتیاج دارند به عنوان مثال بسیاری در بریتانیا برای سال های بسیاری معتقد بودند،حبوبات مانند نخود و غیره به عنوان سوخت اصلی مناسب است : با این حال،دلایل  اساسی برای تغذیه از غلات و حبوبات برای مسابقه، ممکن است که به خوبی شناخته نشده و یا درک نشده باشد .

pectorals

ایتم بعدی مهم دیگری که وجود دارد وجود ۲ ماهیچه پروازی است .

اولین و گسترده ترین ماهیچه که هست ۲ طرف سینه کبوتر است و میتوان با انگشتان انها را حس کرد زمانی که انها را در دست میگیریم این ماهیچهای بزرگ ۲۰درصد وزن کبوتر را تشکیل میدهد این ماهیچه ها به ماهیچه های سینه ای معروفند . مانند ماهیچه های سینه انسان البته بسیار قویتر و کاربردی تر در کبوتران .

کار اصلی انها زمانی است که بالها به سمت پایین ضربه میزند و کبوتر حرکت رو به جلو میرود.

ماهیچهای پروازی دیگر کبوتران که خیلی کوچکتر و عمیقترند در عمق سینه کبوتران قرار دارند که ماهیچه سینه کوچک شناخته میشود و درست زیر ماهیچه های بزرگ قرار دارند و ۶/۳وزن کبوتر را تشکیل میدهد و عملکرد اصلی انها بالا اوردن بال هنگام حرکت رو به جلو است .

یک واقعیت دیگر و مهم این است که در پرندها وجود ۲ ماهیچه اساسی در رنگ و عملکرد انهاست اولین انها ماهیچه های سفید و بهترین مثال ان ماهیچه های سفید در سینه مرغان خانگی است 

 دومین عضله قرمز به عنوان برجسته ترین عضله  در عضلات تیره سینه پرندگانی مانند کبوتر، اردک ها و غازها، در میان دیگر  پرندگان پروازی دیده میشود

هرکدام از این فیبرهای عضله ها نقشهای متفاوتی دارند و ما باید بدانیم تفاوت این نقشها را به منظور افزایش شایستگی عملکرد کبوتران .

این فیبرها در قطر متفاوتند و فیبرهای سفید زخیمترند از فیبرهای قرمز و تمامی این فیبرها جمع شده اند مثل یک دسته مداد و توسط یک باند الاستیکی دور هم جمع شده اند و به طور کلی فیبرهای سفید نسبت به بیرون این بسته بندی قرار دارند .

 در کبوتران قسمت عمده فیبر ماهیچه مخصوصا در ۲ طرف سینه قرمز میباشند .این قرمزی مربوط به حضور مایوگلوبین که حمل میکند اکسیژن را در بین بسیاری از پرنده ها و حیوانات است در مقابل غالب فیبرهای سفید در سینه مرغ های خانگی ظاهرا رنگ پریده هستند و این به خاطر مقدار خیلی کم مایوگلوبین است .

این ویژگی های اساسی تفاوت بین پرنده مانند کبوتر مسابقه، و یا هرگونه مهاجر دیگر با پرندهایی که پرواز نمیکنند  مانند مرغ که مورد مثال است .

 انها پرواز میکنند با این ماهیچه های قرمز  برای ساعت های زیادی و درکشش و تحرک هستند  بدون خستگی .

در اضافه تفاوت زخامت این ۲ فیبر چه وجه تمایز و ویژگیهایی دارد ؟

تحقیقات زیاد نشان داده است که علاوه بر باریک بودن فیبرهای قرمز شبکه گسترده رگهای خونی در حرکت و اتصال سطوح هستند .فیبرهای قرمز همچنین دارای ظرفیت بالایی برای دریافت اکسیژن هستند به خاطر حضور مایگلوبین برای متابولیسم سوخت و برای تبدیل ان به انرژی ضروری برای پرواز  .

موضوع مهم دیگر برای کبوتران مسابقه این است که فیبرهای عضلانی قرمز عملکرد ارامی دارند به خاطر اینکه این فیبرها در هنگام پرواز به ارامی واکنش نشان میدهند همچنین انها به ارامی و دیر خسته میشوند و این به وضوح نشان میدهد که فیبرهای قرمز میتوانند تلاش مداوم و پایدار را برای پرواز کبوتران چه برای مسافتهای کم و مسافتهای متوسط و یا مسافتهای زیاد مهیا سازند .

در حالی که فیبرهای سفید ماهیچه ای دارای رگهای خونی کمتر و در نتیجه جابجایی اکسیژن کمتری هستند و انهم به دلیل مقدار کم میاگلوبین است .

در مقایسه با فیبرهای قرمز این فیبرهای سفید عملکرد سریعتری دارند و به خاطر قابلیت سرعت بالای انها در حرکت سریعتر خسته میشوند و به خاطر همین موضوع مهم است که کبوتران نمتوانند متکی باشند برای پروازهای مداوم به انها .

پس اگر نقشی در پروازهای طولانی ندارند خوب عملکرد انها برای چیست ؟

از انجاییکه فیبرهای سفید عملکرد سریعی دارند و زود خسته میشوند ولی به نظر نقش مهمی دارند هنگامی که ماهیچه ها نیاز به حرکت سریع دارند مخصوصا هنگامی که نیاز به حرکات انفجاری و سریع است .

بنابراین ماهیچه های سفید به نظر میرسد که برای عمکرد راه اندازی پرنده در هوا و حرکات سریع کبوتر از این سو به ان سو زدن در یک چشم بر هم زدن و همچنین فرار از دست شکارچیان و حرکات سریع کبوتران در مقابل موانع مانند سیم و  خطوط برق و غیره میباشد .

 

 

 

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
hamedpigeonloft
 
تغذیه، ویتامین ها و مواد معدنی

امروزه،کبوتر داران می دانند که موارد بیشتری در تغذیه به غیر  از دانه و شن وجود دارد. . بدیهی است، دانه ها منبع بسیار خوبی از انرژی، پروتئین و فیبر هستند اما آنها در مواد معدنی، عناصر کمیاب و ویتامین های مورد نیاز برای  تقلای کبوتران در مسابقه و پرورش جوجه هایی قوی بسیار کم است .
 

برای یک مدت طولانی، کبوتر داران از شن استفاده میکردند  به ارائه مواد معدنی در رژیم غذایی در مسابقه و پرورش  اما انها به تازگی متوجه شدند  که پوسته شن همه مواد معدنی و عناصر کمیاب مورد نیاز برای مسابقه پایدار و موفقیت پرورش را شامل نمی شود.  ویتامین ها نیز باید به رژیم غذایی کبوتر اضافه شود  . کبوتر داران قدیمی درک این نیاز ویتامین از دادن  اسفناج و هویج به پرندگان خود را کامل میکردند . امروز، بسیاری از کبوتر داران استفاده میکنند از مکملهای ویتامین در آب و یا در غذا.

تئوری تغذیه کبوتر  واقعا آسان و قابل درک است  
کبوتر دار باید بداند :

. دانه برای تولید انرژی، پروتئین و فیبر است.
مواد معدنی بلغور، پودر مواد معدنی و عناصر کمیاب.
. ویتامین ها معمولا با عناصر در آب داده میشود .
. انرژی اضافی، ویتامین ها و پروتئین را می توان در فرم روغن خاص در مواد غذایی در طول زمان انرژی بالا در مسابقه و زمانی که بزرگسالان در حال تغذیه جوجه ها هستند داده شود

کبوتران می تواند با عملکرد دانه و شن به تنهایی زنده بمانند، اما آنها نمی توانند سطح سلامت مورد نیاز خود را برای مقاومت در برابر فشارهای مسابقه و پرورش را فقط با انها تامین کنند .. در نهایت سلامت خود را تحت این فشارهای جسمی شدید از دست میدهند . تغذیه خوب بسیاری از بیماری ها را کنترل خواهد کرد .  به عنوان مثال، افزایش عمده در مواد معدنی و عناصر کمیاب مورد نیاز زمانی که بالغان در حال  تغذیه نوزادان هستند مناسب است  اما شن به تنهایی نمیتواند همه مواد معدنی لازم برای ادامه سلامت خوب کبوتر را فراهم کند . بدون مواد افزودنی معدنی نتیجه نهایی این است که اغلب مشکلات تخم گذاری، شیوع بیماری کانکر و بیماری های دیگر است. در طول مسابقه نیاز به انرژی، پروتئین و ویتامین ها، و همچنین عناصر کمیاب و مواد معدنی افزایش می یابددر غیر این تیم مسابقه به  آسانی  خسته میشود و بیشتر مستعد ابتلا به خستگی مرتبط با دستگاه تنفسی و بیماری کانکر هست وقتی که ویتامین ها و مواد معدنی اضافی ارائه نمیشود .

خوراک دانه مخلوط ویتامین ها و مواد معدنی به اندازه کافی برای عملکرد بالا  ارائه نمی دهد  . کبوتر دار باید ترکیبی خوراک فراهم کند که تعادل انرژی و پروتئین مورد نیاز برای مرحله خاصی از  کبوتر انتخاب میکند فراهم کند   پرندگان نیاز به یک ترکیب دانه  که پروتئین بالاتر، دارای یک تعادل اسید آمینه های ضروری برای حالات مختلف از کبوتر دارند در آموزش یا در طول فصل مسابقه  ترکیب خوراک نیاز به حداقل شش نوع مختلف دانه در مخلوط دارد  به منظور رسیدن به بهترین سطح کیفیت پروتئین و (یعنی تعادل اسیدهای آمینه ضروری).

 بهترین کیفیت دانه ها به  ندرت لیزین (اسید آمینه بسیار مهم است برای کبوتران  ) در مخلوط دانه با کمتر از 4 دانه معمول هستند. . کیفیت پروتئین از مخلوط دانه را می توان با اضافه کردن پروتئین / مکمل های اسید آمینه، پیش از تغذیه بهبود یافته است.

همه دانها کلسیم کم دارند (0.01-0.20٪) و سدیم. فسفر، مس، روی، منگنز، سلنیوم و همچنین در برخی از دانها کم هستند. غلظت ویتامین در دانها بسیار متغیر است.  دانها ویتامین A ندارند یا ویتامین D. ویتامین K میزان ویتامین E هم پایین و قابل کشف نیست.  از جمله ویتامین های B ریبوفلاوین، نیاسین و اسید پانتوتنیک اغلب کم  هستند و   این به این معنی است که ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب باید به کبوتر  در بعضی از فرمها یا روشهای دیگر داده شود . بسیاری از کبوتر داران استفاده میکنند از اسفناج و پوسته شن، اما این کافی نیست در اندازه  تعادل نیازهای تغذیه کبوتر . امروزه بیشتر کبوتر داران به ​​آب ویتامین و عناصر کمیاب و مواد معدنی در فرم پودر یا بلوک یک یا دو بار در هفته اضافه میکنند .
 
 
+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
hamedpigeonloft

  توجه به برنامه پرورش از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر که  جوجه های عالی میخواهیم نیاز به والدین خوب هم داریم و این فوندانسیون تیم مسابقه ای هست که ما میخواهیم .اگر تازه کار در این رشته هستیم  وقتی که به فوندانسیون پرورش نگاه کنیم بهتر است که بهترین کبوتران را بخریم .نگاه به رکوردهای فامیلی کبوتران سال قبل یا دو سال قبل انها این اجازه را به ما میدهد که کشف کنیم بهترین پرندگان را که دارای بالاترین سیستم بدنی و توانایی ژنتیکی هستند .

اگر تصمیم به خرید از کبوترداران اغلب برنده را دارید شما بیشتر از یک اصل و نسب از رگه خونی کبوترانشان دارید اغلب بعد از خرید یک کبوتر جوان از جفتهای خوب شما یک کبوتر باکیفیت با قیمت ارزان خواهید خرید که بعدا به کبوتری بالغ و با کیفیت تبدیل خواهد شد .همانطور هم که قبلا گفته شد اگر شما نسل بگیرید از دو کبوتر برنده هم ممکن است که بازنده باشند و این فقط یک مسله شانسی و ژنتیکی است و ممکن است که سالها از این جفت معیوب نسل کشی شود اما نیاز به یک امار طولانی از اصل و نصب کبوتران است برای هدر ندادن زمان و داشتن کبوتران خوب.

هنگامی که ما در حال پرورش هستیم میخواهیم که همیشه کبوتران لیدر یا پیشرو پرورش دهیم نه پیرو . 

هیچ مشخص نیست که از پرندگانی نسل بگیریم که فقط گله را وکبوتران دیگر را دنبال میکنند ممکن است که جوجه ای بیاورند که شما شانس بیاورید و کبوتر شما برنده شود اما میشود این ریسک را کرد ؟

ما نیاز داریم که نسل بگیریم از پیشروها که به صورت مستقل و جداگانه برای پیدا کردن راه خانه تلاش میکنند .

یک کبوتر قهرمان باید فکر کند و جهت یابی کند به صورت انفرادی و برای چند ساعت مداوم با خیال راحت او باید دارای مهارتهای فکری انفرادی باشد مثل یک لیدر و نه مثل یک پیرو .

بدون داشتن مهارتهای ذهنی کامل هیچ کبوتری نمیتواند لیدر باشد اگر هم حتی کیفیت فیزیکی یک کبوتر مسافتی قهرمان را هم داشته باشد بدون قطب نما و غریزه خانگی و مهارت جهت یابی پرنده بی ارزش است .

تفاوت بین پیشرو و پیرو در فیزیک بدنی انها نیست بلکه در توانایی ذهنی انها به خانه و در نتیجه هفته به هفته و مدرک مهم در مسابقه خواهد بود پس اگر کبوتران با کیفیت پیشرو میخواهید نسل بگیرید از تیم مسابقه خود که نکته مهمی و تاکیدی است.

لازم است که بدانیم نسل کشی بازی با امار است اگر شما نسل بگیرید از کبوترانی که همه ابا و اجداد انها لیدر بودند این شانس بسیار افزایش میابد که یکی از این کبوتران لیدر و قهرمان خواهد بود و میفهمیم که کدام یک از این کبوتران قهرمان یا پیشرو خواهد بود وقتی که انها را برای رها سازی میبریم انهای که به سرعت برمیگردند این احتمال فراوان را دارند که در مسابقه نیز این شرایط را هم داشته باشند .

اگر که پرتابهای تک تک داشته باشید تا پرتابهای گروهی کبوتران هیچ گونه گزینه ای ندارند و با فکر خودشان به خانه برمیگردند و انهایی که توانایی برگشت به موقع را ندارند و یا برنمیگردند نمیتوانند اموزش ببینند و نمیتوانند در مسابقات قهرمان شوند .پرتابهای انفرادی بهترین روش برای تدریس بلوغ روانی هوش و برسی پرورش یافتگان است اگر کبوتر جوانی که گم میشود از ان مولد و بر نمیگردد بهتر است که انها حذف شوند زیرا که ارزشی ندارند .

گاهی اوقات پرورش دهنده و یا مربی مدت زمان زیادی را صرف میکند برای کیفیت فیزیکی در پرنده هایش اون فکر میکند که مهم است و توجه نمیکند به نکات مهم دیگه مثل هوش اعتماد به نفس استقلال فکری که پرنده ها نیاز دارند برای پیشروی و جهت یابی خودشان . 


Years of Breeding Intellect

As Jose Ledesma developed his long distance pigeons, his birds moved to the top of the racing charts culminating in a World Record over the sea by “Bayo Casablanca” a 2000 bird. “Bayo” is the only pigeon to fly 1064 km (661 miles) over the sea. This foundation cock won 1st place in the Casablanca race and is now used exclusively in the newly organized CIBS. It was decided in 2003 to continue the selective breeding program founded by Jose Leedesma and that in turn has resulted in the CIBS.

 

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
hamedpigeonloft

۱.بهترین مولدان و تکثیر کنندگان خود را برای مسابقه نبرید زیرا خطر زیادی است برای این کبوتران که نسلهای قهرمان را بوجود میاورند و امکان دارد که شکار شاهین و خطرات دیگر شوند .

۲.سوابق کبوتران را نگهداری شوند .این قسمت ضروری از پرورش است که  میخواهیم بدانیم که کبوترانی که متولد میشوند کدام مسابقه دهدنهای خوبی و یا موفقی خواهند بود یک بار کامل از چیزهای دیگر این را نباید از ذهن دور کرد که رکوردها بسیار ضروری هستند برای خرید کبوتران و فروش انها .

۳.شجره یکی دیگر از فاکتورهای مهم همراه با سوابق است که اجازه میدهد به شما تا ردیابی کنید میراث کبوترتان را و اگاه میشویم از عملکرد ذات و نسلهای برنده قبل و اطمینان دارید از این مزیت در حالی که نسل کشی کبوتران را با دقت زیر نظر دارید .

۴. کنترل بیشتر بر روی جفت ها .نیاز هست که اطمینان حاصل شود از این که کبوتران که جفت شده اند با هم جفت خورده باشند اگر نه کل شجره نامه بی فایده میشود و نسل و میراث کبوتران بهم میخورد .

 ۵.گلچین کردن بر اساس خواص زیبایی شناسی نیست فقط به خاطر اینکه این کبوتر زیبا نیست به این معنی نیست که نمیتونه لیدر خوبی هم نباشد  یا اینکه غریزه یک کبوتر مسافتی رو ندارد کبوتران را باید تست کرد قبل از این که گلچین کرد .

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
hamedpigeonloft

 

رفتار کبوتران جوان

در حال حاضر ما باید به این نکته دقت زیادی داشته باشیم چرا که اگر رفتار انها را درمان نکنیم برخی از انها بر میگردند به رفتار طبیعی و ذاتی خود ما باید انها را ارام کنیم و تمرین دهیم .

وقتی یک کبوتر متولد میشود طبق غریزه ذاتی میخواهد که زنده بماند و زادو ولد کند که این تنها نیت تمام موجودات است و واقیتی است که نشان میدهد که این سیستم چگونه تکامل میابد .

این روش بقا دلیل ان ترس است و ما باید تلاش کنیم برای غلبه بر این ترس طبیعی بین خومان و کبوتران که اجازه میدهد برای یک ارتباط دوستانه بین ما و کبوتران .انها نیاز به اموزش و تمرین روزانه دارند برای کسب این اعتماد تمرین مداوم و روزانه در تمام حالات امکان دارد .

این پروسه از زمانی که کبوتر متولد میشود ایجاد میگردد ویک کار تمام وقت است البته اگر کبوترانی برنده میخواهید .

دست زدن به کبوتران تازه متولد شده و لمس کردن انها این حس را در انها زنده میکند و با بو و عطر و لمس ما اشنا خواهند شد .

با علامت دادن و سیگنالی خاص هنگام غذا دادن به کبوتران جوان یک رابطه وابستگی را بین ما و کبوتران در هنگام غذا دادن ایجاد میکند  یک رابطه با صدای کبوتر دار است که با این کار از درون لانه به سمت مربی میایند زیرا انها به ما اعتماد کرده اند بدون ترس .خیلی از کبوتر داران به تعویق میاندازند تمرین و اموزش کبوتران خود را چون هوش واقعی کبوتران را دستکم گرفته اند این کبوتر داران  خطرات و مضرات که تمرین ندادن کبوتران جوان که منتظر تمرین هستند را در اینده نمیبینند .

با این حال ...کبوتران مسافتی پرندگان فوق العاده باهوشی هستند و قدرت درک و جذب بالایی دارند

برخی از کبوتر دارن اصول پایه تمرین کبوتران جوان را نمیدانند چون سیستم ندارند و یا هدف ندارند یا معیاری برای کسب هدفهای خود ندارند .

بهتر است که کبوتران جوان را از همان ابتدای تولد با اموزش و تمرین اشنا کرد و هدفمند بودن مربی هم که کبوتران را برای چه معیاری اموزش میدهد عاملی برای کبوترانی برنده و پیروز خواهد بود .

 

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |

hamedpigeonloft

سوال درباره تمرین کبوتران سوال بزرگی درباره ماهیچه ها و حرکت است و نسبت به  فعالیت عضله و کاری که انها میکنند رشد و یا تخریب میشوند .با یک قانون و یا برنامه قوی و شدید تمرینی نشان میدهد که یک عضله به چه میزان رشد میکند اما رشد عضله به کندی انجام میگیرد و نیاز به صبر دارد .

کارهای شگفت اوری که قویترین مردان انجام میدهند و تماشاگران خود را متحیر میکنند نتیجه صبر و تمرینات مداوم برای سالهاست نه روزها و ماه ها و مشابه همین روش کار نکردن و تمرین نداشتن باعث ضعیف شدن عضله و ارگانها میشود.

انگیزه

برای یک مسابقه خوب باید از پرنده ها به خوبی مراقبت کرد و برای انها ایجاد انگیزه کرد .۲ چیز است که ما انها را نمیخریم ....فرم مسابقه و انگیزه است و این با برنده شدن و باختن متفاوت است .به کبوترانتان نگاه کنید وقتی انها مینشینند انها شبیه یک تصویر گل به نظر میرسند که چگونه رنگ روی پرهای انها نشسته و برق چشمهای انها مانند یک جواهر میدرخشد و بالها صاف و محکم به بدن چسبیده اند شما چیزی بهتر از این به انها نمیتوانید بدهید و جای هیچ سوالی هم از انها نیست  چرا که انها عالی هستند و حالا شما میدانید بهترین کارتان را انجام داده اید و باید به انها  با ایجاد انگیزه کمک کنید برای برنده شدن .

انتخاب

یکی از کلیدهای موفقیت انتخاب است و این کار  از لانه جوجه کشی شروع میشود .هنگامی که جوجه ها متولد میشوند باید بدون مشکل باشند جوجه های خیلی ریز شانسی برای رشد ندارند و اگر به خوبی رشد نکنند  پرهای انها رشد خوبی نخواهند داشت انها اینده خوبی هم در لانه ندارند  بهتر است اگر هرکدام از انها وضعیت خوبی ندارند از لانه حذف شوند .کبوتر خوب همیشه محکم الاستیک است و عضلات فنری پرهای ابریشمی و همیشه امتیاز های برنده را دارد .مراقب کبوتران باید باشید ولی از انها عملکردشان را بخواهید و نباید بعد از هر تمرین در هفته و یا مسابقه بدون برنده باشید سوال اینجاست که انتخاب چه موقع و باید به چه چیزی توجه شود ؟

شایستگی

وقتی پرنده هایی برای جفت کردن انتخاب میشوند به غیر از مسله شجره نامه شایستگی کبوتر از رنگ کبوتر شکل کبوتر چشم کبوتر پرهای ان و خوی کبوتر مشخص میشود  .شما نیاز به نژاد کبوتر خون کبوتر و شجرنامه برای یک کبوتر خوب دارید و بالاتر از ان نیاز به تولید و پرورش فیزیکی مناسب یک کبوتر عالی  دارید . این مطلب مهمی است که پرورش اسانترین قسمت بازی هست اگر که لانه ای با تهویه مناسب و تمیز داشته باشید و دادن دانهای خوب اما موفقیت با کبوتر هایی هست که نسلی قوی و خوب بوجود میاورند .جعبه تمرین و تمرین مداوم و مسابقه راه موفقیت کبوتر دار و صحت کبوتران سالم و خوب در لانه خود میباشد .

آموزش با هدف

تمرین میتواند تشکل بشود با این ۳ قسمت :

ورزش تحصیل و اموزش

ورزش زمانی است که شما کبوترانتان را برای رها سازی به صورت مرتب میفرستید

تحصیل زمانی است که کبوتران را برای اشنایی باسبد اموزش و سفر به سوی لانه را اموزش میدهید

اموزش تمرین کبوتران است برای اینکه انها هرچه سریعتر به سوی لانه برگردند .

تمرین بدون هدف بسیار گران تمام میشود کبوتران میتواند از ۳ ماهگی شروع کنند و از ۳ کیلومتر و ۵ کیلومتر و ۱۰ کیلومتر ادامه یابد تا اولین مسابقه کبوتران جوان و میتوان چند تا از کبوتران بزرگ را برای اموزش جوانتر ها همراه انها برد ولی نمتوان انتظاری که از بزرگترها دارید از انها هم داشته باشید . میتوان ۳هفته قبل از مسابقه جوانها کبوتران را با تمرین ۲۰ کیلومتر و میتوان ۲بار در هفته ادامه داد و بیشتر از ان را هم میتوان با فرستادن کبوتران بزرگتر ادامه داد .در ابتدای هفته سرعت را دستور کار قرار دهید و تیم خود را جوری تمرین دهید که برای رسیدن به خانه مسابقه دهند یا برای لانه خود یا برای جفت خود و یا برای غذا و یا به عبارتی دیگر اضطراب برگشت داشته باشند .

۳۰کیلومتر فاصله خوبی است برای خط پرواز که بدون چرخیدن به صورت مستقیم به خانه برگردند که هرکدام از کبوتران سعی میکند که از کبوتر مقابل خود پیشی بگیرد و در این حالت کبوتران کمتر از ۲۰ دقیقه به خانه برمیگردند و این بهترین منظره پایان است .

 

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
hamedpigeonloft

پرواز لانه

پرواز لانه ای را میتوان با برنامه مناسبی که کبوتر دارد تطابق داد .این یکی از اولین تمریناتی است که میتواند با برنامه کاری کبوتر دار تنظیم شود .اگر برنامه کاری کبوتر دار نوسان دارد و یا شیفت شب کار میکند کبوتران میتوانند در صبح زود تمرین کنند .و یا اگر کار کبوتر دار صبح میباشد کبوتران میتوانند بعد از ظهر تمرین کنند .این موردی خاصی ایجاد نمیکند مگر اینکه اشتباهی در تغذیه کبوتران رخ دهد و کبوتران را نتوان با صدا کردن کنترل کرد و در این صورت احتمالا چند تا از کبوتران شب  به داخل لانه نخواهند رفت و انها شبانگاه خوراک و شکار مناسب و راحتی برای جغد ها راکن ها و گربه ها خواهند بود .

پرتابهای صبح

به نظر من هنگام تمرین جاده ای رها کردن باید هم زمان باشد با زمان رها کردن مسابقه .که این ممکنه که همیشگی نباشه و بسته به ساعت  کار و برنامه کاری  دارد .مثلا اگر که برنامه کاری طوری باشد که فاصله ۱۰۰ یا ۵۰ کیلومتری را هرروز طی شود برنامه عالی خواهد بود که کبوتران بدون چرخیدن این فاصله را طی میکنند .

یک مزیت پرتابهای صبح تابستان  اینه که کبوتران جوان میتوانند پرواز کنند قبل از اینکه به گرمای روز بخورند اگر کبوتران بد موقع رها شوند سرعت و زمان انها پایین خواهد امد وامکان دارد که انها پایین امده و بشینند و استراحت کنند تا بعد از ظهر و مهم هم نیست که چه کبوتر خوبی هم باشد این یک تجربه است .تمرینات صبح زمانی که دمای هوا خیلی سر باشد هم مناسب نیست .

تمرین بعد  از ظهر

در هنگامی که زمان مناسبی برای تمرینات و پرتابهای خوب در صبح نیست بهترین مزیت فصل بهار و پاییز است مثلا زمانی که هوا سرد است بین ۱۲ تا ۲ بعد از ظهر هوا گرم است و بهترین حالت برای رها کردن است و تنها مضرات این کار این است که در تابستان گرم و دمای هوا خیلی بالاست نمیتوان در وسط بعد از ظهر تمرینات را انجام داد

تمرینات عصر

اگر فقط در عصر میتوانید تمرین دهید پیشنها میشه که کمتر از ۵۰ کیلومتر تمرین داده شود تا کبوتران  به غروب افتاب نرسند واگرنه انها هرجا که باشند خواهند نشست و و همان طور که گفته شد شکار شکارچیان خواهند شد .و اگر هم بیشتر از ۵۰ کیلومتر تمرین داده اید در روزهای که کاری ندارید انجام دهید و به کبوتران اجازه دهید که قبل از غروب افتاب به خانه برگردند .

تمرینات کلوپ

اگر که شما به اندازه خوش شانس هستید که عضو یک کلوپ با کامیون تمرین باشید من صراحتا میگویم که از ان استفاده کنید بدون شک با هزینه بالای سوخت باشگاه میتونه کمک خوبی برای یک تمرین اقتصادی برای اعضای کلوپ باشه .همچنین کبوتر شما میتونه یاد بگیره روش جدا شدن از بقیه کبوتر ها ی کلوپ .

بیشتر  کامیونهای رها سازی کلوپ ها کبوتران را در صبح رها میکنند که این خوب بهتر است برای اماده کردن کبوتران برای روز مسابقه .

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
 

 

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
 hamedpigeonloft

۱.از سن 5 تا 6 روز تا زمانی که 25 تا 26 روزهستند ، هر یک از آنها باید داروی ایده آل را هر روز دریافت کنند .که به آنها یک ترکیب عالی از مکمل های مواد معدنی و ویتامین میدهد و برای بهبود سلامت انها فوق العاده است . جوجه ها را  در سنین ۲۵ تا ۲۶ روزگی از پدر مادر جدا کنید چون این کار برای والدین بسیار دشوار است بهتر است کا انها زودتر مستقل شوند .اگر قرار است که انها ۳ یا ۴ راند جوجه گیری شوند بهتر است هرچه زودتر از جوجه های اول خلاص شوند .جدایی از والدین بسیار استرس اور است برای جوجه ها پس کاملا اطمینان داشته باشید که همه چیز برای جوجه ها کامل و سالم فراهم است.از انجایی که در این سن انها نمیتوانند پرواز کنند انها تمام وقت خود را در کف لانه میگذرانند بهتر است که کف لانه همیشه تمیز و بدور از هرگونه تجمع فضولات باشد .

۲. ۱۴ روز بعد از جدا سازی انها از والدین تمام جوجه ها باید درمان شود برای بیماری کانکر .اطمینان داشته باشید که اب دارو  برای جوجه ها در کف لانه به اسانی قابل خوردن باشد احتمالا جوجه هایی هستند که در کنار لانه کز میکنند و ظرف حاوی دارو را نمیبینند بهتر است که به انها کمک کرد .

۳. برای جوجه هایی که ۱۴ روز از جدایی انها از والدین میگذرد بهتر است که از میکسهای پروش و به همراه ذرت اضافه تغذیه شوند .بعد از ۱۴ روز میکس تغییر میکند به میکس استاندارد جوجه ها با ۱۴ تا ۱۶ درصد پروتیین میرسد  و باید به یاد داشت که کبوتران باید به خواب بروند با یک غذای ساده و نباید از یاد برد که غذای زیاد برای کبوتران جوان مضر است و این برای سلامت کبوتران و همچنین نظم لانه توصیه میشود که جوجه ها تحت کنترل و قانون لانه باشند .از روشهای مختلفی برای دعوت کبوتران برای غذا خوردن استفاده کنید .در این روش انها ارتباط بین صدا و غذا خوردن را درک میکنند و گوش کردن به حرف کبوتر دار را یاد میگیرند .بعضی از کبوتر داران استفاده میکنند از سوت و بعضی ها استفاده میکنند از صدای تکان دادن ظرف غذا و بعضی ها هم با سوت دهان این کار را انجام میدهند و هستند کسانی که با کبوتران صحبت میکنند .هر روشی که هست برای هر دفعه غذا دادن استفاده شود

۴.کبوتران جوان فقط جوان هستند و بدن انها نیاز دارد که رشد کند و بزرگ شود .و برای این کار انها نیاز به سنگریزه کلسیم و مواد معدنی و عناصر کمیاب در رژیم غذایی خود دارند این حقیقت اثبات شده که جوجه کبوتران استفاده میکنند مکملها برای رشد و قویتر شدن هیکل و ذهن و مغز خودشان در حالی که انها از این مواد ومکملها بی بهره بوده اند انها تنها برای داشتن بدنی قوی و سالم از این مکملها استفاده نمیکنند بلکه برای جهتیابی دقیق و کامل هم به این مکملها نیاز دارند .

۵.به محض اینکه جوجها پرواز کردن به این سو ان سوی لانه ایده خوبی برای اولین پرتاب انها هست .جوجه کبوتران نیازی ندارند به اینکه یاد بگیرند که چگونه به خانه برگردند این غریزه ذاتی انهاست  اما بردن کبوتران جوان برای مسافتهای طولانی نتایج خوبی نخواهد داشت و خطرناک است و باید از ان پرهیز کرد .

 

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |
hamedpigeonloft 

همانطور میدانیم مقدار نوشتهای  موجود،  در مورد کبوتر زیاد است و بسیاری از کبوتر داران از هر زمان دیگری  برای  رژیم غذایی برای مسابقه آگاهتر هستند. برای مثال، بسیاری ازکبوتر داران در حال حاظر آگاه اند که ماهیچه های کبوتر باید برای  پرواز  به دانه غلات مانند گندم، جو دوسر، جو، ذرت،و غیره احتیاج دارند به عنوان مثال بسیاری در بریتانیا برای سال های بسیاری معتقد بودند،حبوبات مانند نخود و غیره به عنوان سوخت اصلی مناسب است : با این حال،دلایل  اساسی برای تغذیه از غلات و حبوبات برای مسابقه، ممکن است که به خوبی شناخته نشده و یا درک نشده باشد .

pectorals

ایتم بعدی مهم دیگری که وجود دارد وجود ۲ ماهیچه پروازی است .

اولین و گسترده ترین ماهیچه که هست ۲ طرف سینه کبوتر است و میتوان با انگشتان انها را حس کرد زمانی که انها را در دست میگیریم این ماهیچهای بزرگ ۲۰درصد وزن کبوتر را تشکیل میدهد این ماهیچه ها به ماهیچه های سینه ای معروفند . مانند ماهیچه های سینه انسان البته بسیار قویتر و کاربردی تر در کبوتران .

کار اصلی انها زمانی است که بالها به سمت پایین ضربه میزند و کبوتر حرکت رو به جلو میرود.

ماهیچهای پروازی دیگر کبوتران که خیلی کوچکتر و عمیقترند در عمق سینه کبوتران قرار دارند که ماهیچه سینه کوچک شناخته میشود و درست زیر ماهیچه های بزرگ قرار دارند و ۶/۳وزن کبوتر را تشکیل میدهد و عملکرد اصلی انها بالا اوردن بال هنگام حرکت رو به جلو است .

یک واقعیت دیگر و مهم این است که در پرندها وجود ۲ ماهیچه اساسی در رنگ و عملکرد انهاست اولین انها ماهیچه های سفید و بهترین مثال ان ماهیچه های سفید در سینه مرغان خانگی است 

 دومین عضله قرمز به عنوان برجسته ترین عضله  در عضلات تیره سینه پرندگانی مانند کبوتر، اردک ها و غازها، در میان دیگر  پرندگان پروازی دیده میشود

هرکدام از این فیبرهای عضله ها نقشهای متفاوتی دارند و ما باید بدانیم تفاوت این نقشها را به منظور افزایش شایستگی عملکرد کبوتران .

این فیبرها در قطر متفاوتند و فیبرهای سفید زخیمترند از فیبرهای قرمز و تمامی این فیبرها جمع شده اند مثل یک دسته مداد و توسط یک باند الاستیکی دور هم جمع شده اند و به طور کلی فیبرهای سفید نسبت به بیرون این بسته بندی قرار دارند .

 در کبوتران قسمت عمده فیبر ماهیچه مخصوصا در ۲ طرف سینه قرمز میباشند .این قرمزی مربوط به حضور مایوگلوبین که حمل میکند اکسیژن را در بین بسیاری از پرنده ها و حیوانات است در مقابل غالب فیبرهای سفید در سینه مرغ های خانگی ظاهرا رنگ پریده هستند و این به خاطر مقدار خیلی کم مایوگلوبین است .

این ویژگی های اساسی تفاوت بین پرنده مانند کبوتر مسابقه، و یا هرگونه مهاجر دیگر با پرندهایی که پرواز نمیکنند  مانند مرغ که مورد مثال است .

 انها پرواز میکنند با این ماهیچه های قرمز  برای ساعت های زیادی و درکشش و تحرک هستند  بدون خستگی .

در اضافه تفاوت زخامت این ۲ فیبر چه وجه تمایز و ویژگیهایی دارد ؟

تحقیقات زیاد نشان داده است که علاوه بر باریک بودن فیبرهای قرمز شبکه گسترده رگهای خونی در حرکت و اتصال سطوح هستند .فیبرهای قرمز همچنین دارای ظرفیت بالایی برای دریافت اکسیژن هستند به خاطر حضور مایگلوبین برای متابولیسم سوخت و برای تبدیل ان به انرژی ضروری برای پرواز  .

موضوع مهم دیگر برای کبوتران مسابقه این است که فیبرهای عضلانی قرمز عملکرد ارامی دارند به خاطر اینکه این فیبرها در هنگام پرواز به ارامی واکنش نشان میدهند همچنین انها به ارامی و دیر خسته میشوند و این به وضوح نشان میدهد که فیبرهای قرمز میتوانند تلاش مداوم و پایدار را برای پرواز کبوتران چه برای مسافتهای کم و مسافتهای متوسط و یا مسافتهای زیاد مهیا سازند .

در حالی که فیبرهای سفید ماهیچه ای دارای رگهای خونی کمتر و در نتیجه جابجایی اکسیژن کمتری هستند و انهم به دلیل مقدار کم میاگلوبین است .

در مقایسه با فیبرهای قرمز این فیبرهای سفید عملکرد سریعتری دارند و به خاطر قابلیت سرعت بالای انها در حرکت سریعتر خسته میشوند و به خاطر همین موضوع مهم است که کبوتران نمتوانند متکی باشند برای پروازهای مداوم به انها .

پس اگر نقشی در پروازهای طولانی ندارند خوب عملکرد انها برای چیست ؟

از انجاییکه فیبرهای سفید عملکرد سریعی دارند و زود خسته میشوند ولی به نظر نقش مهمی دارند هنگامی که ماهیچه ها نیاز به حرکت سریع دارند مخصوصا هنگامی که نیاز به حرکات انفجاری و سریع است .

بنابراین ماهیچه های سفید به نظر میرسد که برای عمکرد راه اندازی پرنده در هوا و حرکات سریع کبوتر از این سو به ان سو زدن در یک چشم بر هم زدن و همچنین فرار از دست شکارچیان و حرکات سریع کبوتران در مقابل موانع مانند سیم و  خطوط برق و غیره میباشد .

 

 

 

+ نوشته شده توسط حامدحجازی در و ساعت |